Framme

Halloj,

Har nu varit i Pisco i snart en vecka och tiden har flugit forbi. Trivs jattebra, delar rum med en engelskkvinna som ar fortjust i mintté, en texaspojke med hatt och en cirkusartist. Bodde en till kille med oss men lite oklart om han gor det fortfarande for han och hans packning var forsvunnen imorse..
Vi bor forovrigt inte i huvudbyggnaden utan i en byggnad precis bredvid som kallas "the school house" eller "the cool house" som vi sager.

Cirkusartisten kan jonglera med eld, sa jag far trana att jonglera lite dock inte med eld annu. Varje morgon vacker han oss med sin ukelele, mycket mysigt att vakna till. Sa det har han ocksa fatt lara mig lite av.

Varje morgon man-lor ar det frukost 7.30-8.30. Darefter borjar morgonmotet, dar far man skriva upp sig pa olika projekt, mestadels byggprojekt men finns aven alternativ som att lara ut engelska eller umgas med barn pa ett dagscenter. Jag har varje dag jobbat med att bygga upp en skola, vi gor ett kok och badrum. Har skruvat ihop en massa stottepelare och satt ner i hal samt mixat ihop cement som vi hallt ner runt pelarna. Riktigt kul att vara med aven om det ar ratt jobbigt ocksa.

Riktigt skitiga och trotta ar vi efter en arbetsdag och da vantar det laskigaste under min peruvistelse namligen att duscha. Varje gang man vrider om vattenkranen far man en elektrisk stot, svaga till en borjan men nar man ska stanga av vattnet...ouufff inga snalla stotar dar inte. Cirkusartisten lyckades aven nudda munstycket med huvudet och fick en riktig rackarstot genom hela kroppen, kandes anda ut i hans langa mustascher. Nu har jag lost det hela med att duscha i kallt vatten, skont att slippa de himla stotarna.

Pa kvallarna tar vi det lugnt, ibland ar det nagot mote, har slaggat innan tio varje kvall, jatteskont! En kvall var det quizz night. Innan fragesporten fick den som ville betala 5 soles, lite mindre an 10 kronor, vilket nasten alla gjorde och sen var det fri tillgang pa punch. Sa manga vart lite tipzyhipzy, vissa fortsatte sen ut men de flesta gjorde som jag och stupade i sang istallet.

Har haft lite trubbel med magen men det ar battre nu, blev raddad av en barfota-hippie i rummet bredvid en morgon. Holl pa att svimma och gojade en massa svenska till honom som han forstas fattade noll av. Forstod tillslut efter hans upprepade que¿ att jag nog maste snacka engelska. Han satte mig iaf pa en stol pa garden och gjorde eget vatten som jag skulle dricka sen blandade han i nagon slags bark fran ett ett trad i peru som tydligen skulle vara bra mot feber, tja mar ju battre nu sa vem vet.. Efter ett tag tog han aven fram nagra piller ur fickan men de lat jag bli, hade inte ens nagon forpackning och var helt smutsiga, haller mig nog till mina egna piller.. Barfota-hippien har en battre losning an min till elektriska-duschproblemet, namligen att inte dusacha alls.. Han tvattar sig istallet genom att ata mycket salt hmmm...

BOr forresten en till svennebanan har, vi ska nog stanna i lite over en manad bada tva sa har snackat om att ha lite resesallskap sen, har eventuellt samma flygbiljett hem ocksa vilket vore toppen.

Nu ska vi om ett tag ivag pa "super fun sunday". Vet inte riktigt vad det ar, vi ska traffa manniskor som bor i pisco och ata ihop och lite sant, forra gangen hade de aven dansat runt ett trad och huggit i tradet med sma yxor, hoppas det blir nagot sant igen! Tjingeling:)



Kommentarer
Postat av: Emma

Mysigt du verkar ha det med ukulele och grejer!

Fick en stöt i huvudet jag också när jag var i costa rica ajaj galna duschar!

Bygg på nu och Ha det bääääst!!!

//Emma

2010-10-11 @ 11:46:27
Postat av: matilda

nämen! du har ju varit med om mycket på bara en vecka :) men se upp med duschen där, kan ju inte vara sådär super att stå i vatten när den ger stötar..... men ha det bäst :)

2010-10-11 @ 19:37:21
Postat av: Alicia (kompisgruppen)

Hej Amanda! Skrattade lite grann med ditt inlägg! haha, få en stöt i duschen har jag upplevt ett antal gånger. Och alla roliga människor du bor med!! Ha det jätte bra och njut av den här tiden! kram

2010-10-14 @ 10:12:35
Postat av: Ingrid

HAHAHA barfota-hippie.. känns så jävla du som det kan bli (både att stöta på sånna typer och det här med att inte duscha och sånt) kanske din soulmate? ;)

ser fram emot att få höra mer och saknar dig min favvo-skummis!!

2010-10-15 @ 00:28:08
Postat av: Ingrid

mamma hälsar förresten att det här med stötarna kan vara jättefarligt (en mycket upprörd mamma här hemma, haha) och att ni borde kräva att dom fixar det eller sluta använda varmvattnet!

2010-10-15 @ 00:38:10
Postat av: mamma

Hej dotra, hårt arbete, kallvatten, piscobelly och tidig sänggång, det låter ganska lugnt. Frågan är om du stöter PÅ eller STÖTER på? Här i Svedala ligger snön på lur, Tilda och jag ska till stan och behandklas. Mormor och farmor håller sig uppdaterade, tycker vissa saker verkar skumma, hälsar mkt till dig. Kram

2010-10-16 @ 11:53:03
URL: http://hejperu.blogg.se/
Postat av: Storebror

Hallå!

Såg nog att du var inne på skype, nästa gång är det bästa att du även tar och ringer din favoritstorebror.

2010-10-17 @ 16:21:02
Postat av: Pavas

Skaffa en hink & en mugg.. Fyll hinken med varm vatten o gå crazy, utan att få stötar..

Så gör vi hos mig i Indien iaf..



;);)

2010-10-17 @ 21:38:50
Postat av: Massoud

Gaaaah! vill också, låter awsm! :D

2010-10-18 @ 04:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0