Hola(bandola)!

En ny vecka har tickat forbi, nastan lika snabbt som de sma tuc tucarna har - sma "bilar" med tre hjul som kors av fartgalna fjortonaringar och som fungerar som taxi. Fick sjalv testa att kora en av dessa i veckan, riktigt skoj och farligt eftersom jag latt kunde kort over nagon men funderar pa att ova lite mer, kopa en och starta buisness ifall pengarna tar slut.

Forutom en korlektion har jag forstas byggt lite hus. Hangde pa samma projekt hela veckan, jobbat med ett hus at en kvinna som heter cesara och hennes man och barn. Igar vart vi klara sa da var det fiesta med familjen. De lagade jattegod mat (som vanligt) och vi at och drack pisco sour, spelade musik, dansade och korde twister som vi kopt med oss till barnen. Vi var atta volontarer(vi som nagon period under de fyra veckor husbygget tog har hjalpt till) Och sa familjen och deras grannar och slaktingar och ja jag vet faktiskt inte vikla alla var men kul var det iaf. Intressant att folja samma husbygge lite sa att man ser utvecklingen och lar kanna familjen och maestron. Fick vara med vid betongtfyllning av alla kolumner, lagga golv och tak och mala dorr. Har jobbat under en maestro som heter Luís som ar fran omradet och snacka om att han har koll pa laget, loser allt som vi dumma gringos inte fixar. Och balanserar runt pa vaggarna som en riktig ballerina. 

Forutom jobb har det i veckan varit det vanliga, hang runt brasan om kvallarna och spelat en del fotboll med ungar i omradet. En dag motte volontarerna nagra guider fran omradet men eftersom jag bara platsar som bankvarmare (matcherna tas pa blodigt allvar) sa spelade jag pa sidan ist med barn som var runt tio. Horde egentligen hemma pa banken aven dar for jisses vad bra de var!  

I fredags stod speed dating pa schemat. Var jattekul, alla kladde upp sig, tjejerna i klanningar och killarna i skjorta och vissa i fluga och grejer, mina roomies lade beslag pa min hudkram for att raka och smorja skaggstubben. TJejerna som anmalde sig satt vid varsitt bord med rod duk och ljus, mitt bord hade tillsammans med ett annat basta placeringen, pa flaket pa psfs truck. Bra utsikt over de andra och kul nar folk hade svarigheter med att komma upp. Killarna bytte bord var tredje minut sa alla fick sig ett snack med alla och efter det hela sa gick vi ut och dansade loss. Pa motet under lordagmorgonen var folk som vanligt lite farre och trottare an under resten av veckan.

Igarkvall gjorde vi nagot som kallas burning man. EN tradition fran USA dar man branner upp en jattestor tragubbe. Nagra volontarer byggde en stor traman som kordes ner till stranden och som vi eldade upp. Innan var det lite dans/jonglerande med eld, forstas framford av bland annat min kara roomie, cirkusartisten. Det fanns en viss sakerhetsrisk med det hela eftersom fyrverkerier skulle spruta ur burning man nar han brann. Dessa skulle spruta at sidan sa alla stod framfor gubben. Problmet var bara att nar gubben rasade ihop sa borjade fyrverkerierna spruta aven at vart hall. Haha panik utbrot och vi skrek och sprang, en kille knuffade ner mig i sanden (inte i syfte ett radda mig) snacka om att han var angerfull efterat, inte att rakna med att bli raddad i nodlage har alltsa.. Slutade bra iaf, ingen blev traffad och det var ju trevligt.

Vill lagga in biolder men funkar tyvarr inte att stoppa in mitt minneskortet fran kameran i datron. Ska forsoka fixa pa natt satt.

Nu ar det dags att "buya some chocolate" inte "buy a shot gun" som irlandargubben trodde jag sa.
Hejsvej!

Kommentarer
Postat av: Martin

Först att kommentera.

2010-10-26 @ 15:11:31
Postat av: plutten

ahaha manda panda nu har jag fått mitt körkortstillstånd, så det blir nog jag som hämtar på arlanda!!

2010-10-28 @ 18:42:37
Postat av: Emma

Ojojoj svenska körkortet är nära då! Hehehe

Viktig sverigeinformation: max har skaffat hallonpaj och den är suuuuupergod! Kom ihåg att testa!

Och sluta försöka ha ihjäl dig tack! Vore rätt skojsigt om du kom tillbaka levande tänkte jag ;)

2010-10-29 @ 09:48:57
Postat av: mamma

Svenne och Annmarie skulle nog ha ett och annat att anmärka på när det gäller säkerhetstänket hos psf.

Här hemma är det nu vintertid och höstlov, vi, Tilda och jag som njuter av det senare ska i morgon starta med en shoppingdag. Var det inte någon som skulle ha chokladuppehåll?

2010-10-31 @ 13:27:33
URL: http://hejperu.blogg.se/
Postat av: Akallagänget!

We miss you!! :'(

2010-11-02 @ 19:56:37
Postat av: Storebror

Haloj,

Hoppas du kryar på dig och att allt går bra.

2010-11-04 @ 00:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0